终于明白,有些路,只能一个人走。那些邀约好同行的人,一起相伴雨季,走过年华,但有一天终究会在某个渡口离散。红尘陌上,独自行走,绿萝拂过衣襟,青云打湿诺言。山和水可以两两相忘,日与月可以毫无瓜葛。那时候,只一个人的浮世清欢,一个人的细水长流。

Hard Time - Seinabo Sey

莫西顾:

 《Hard Time》,挪威冠军单曲,同时也是刺客信条编年史:中国篇的主题音乐。酷炫的电音,强劲的节拍加持,黑人歌手天生的节奏感,现在再加上极具中国特色的水墨画风的游戏背景,精彩程度无可置疑,中毒循环! 


歌词:


Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却

Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Took me for granted
把我视为理所当然
But call it love if you will
但如果你称之为爱
I'm aware of this
我会从中觉醒
I did let you in
我会让你进入
Sink for you to swim
泳池游泳
Dancing on the ledge
在窗台起舞
Tried to let you stay
努力让你停留于此
I did let you win
我让你胜出
Broke to what became
打破什么去改变
Became you & me
变成你和我
Try to mend it but
尝试修复
I can't bend the truth
但我不能扭曲真相
Bricks are caving in
砖头塌落
Oh how sweet this sin
这罪恶如此甜蜜
I left you the keys
我把钥匙留给你
You won't let me in
你将不让我进入

Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Left me on the floor
曾把我留在地板上
Now I'm at the shore
现在我却在海岸
Here's change you can keep
你能保留的已经改变
Sold yourself too cheap
出卖自己是如此廉价
Thought you got away
以为你已经逃离
This here ends today
这里终结了今天
You thought hell was hard
你曾认为地狱的艰苦
Let me show you now
现在我然你看到
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
This time I will be
这段时光我将会
Louder than my words
比我的言语更有力
Walk with lessons that
和教训一起行走
Oh, that I have learnt
那是我已经学到的
Show the scars I've earned
展示我赢的的伤疤
In the light of day
在日光下
Shadows will be found
阴影才会浮现
I will hunt them down
我将捕获阴影
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友
Hard time forgiving
难以原谅
Even harder forgetting
甚至更难忘却
Before you do something
在你做某些事情前
You might regret friend
你可能会后悔的,朋友


评论
热度(141)

© 清月已逝风未止 | Powered by LOFTER